Pagina's

maandag 26 oktober 2015

TKP Tocht van Groningen 2015

Voor de derde keer. Dan moet het toch(t) een keer goed komen zou je denken. Volgens de (wankele) weersvoorspellingen is het droog op zondag. Op de fiets naar Groningen voor wat extra kilometers. Zondagochtend stap ik de achterdeur uit met de fiets in de hand klaar voor vertrek. En gelukkig, het regent niet. Wel is het mistig. Dikke mist. Ietwat klammig kom ik aan in Groningen. Kort na negen uur vertrekken we voor de 150 kilometer. Met af en toe een spatje nattigheid (niet noemenswaardig) leggen wij het parcours af. Het hoofdthema is lekke banden en demarreren. Ongemerkt wordt het een soort afval race waar bij het TKP peloton opgesplitst in meerdere pelotonnetjes weer arriveert op de Vismarkt in Groningen. De TKP Tocht is prima georganiseerd. De route is goed uitgezet en op de verzorgingsposten kun je goed aandikken. Na op het festival terrein nog twee hamburgers naar binnen te hebben gewerkt fiets ik terug naar Veendam. Na de 200 kilometers te zijn gepasseerd ging mijn lampje wel uit. Gelukkig wel goed aangekomen in Veendam waar ik maar gelijk de fiets (en mezelf) heb schoongespoten met een tuinslang.