Pagina's

zondag 16 oktober 2011

Fietsen in Duitsland

Vanochtend vroeg in de auto gestapt richting Ibbenbüren, Duitsland. Iets voor negen uur arriveer ik met de auto op het afgesproken punt, de Sommerrohdelbaan in Ibbenbüren. Nadat ik mijn fiets in elkaar heb gezet (gefotografeerd via de buitenspiegel), arriveerden mijn colega's (TKP) niet veel later. Doel is een fietstocht in de omgeving van Ibbenbüren en Tecklenburg. Uiteindelijk zijn we met z'n vijven. Voor mij is het mijn eerste ervaring met het fietsen in de 'bergen'. Bij de start voelde het nog fris aan. Het was fantastisch mooi weer met een strak blauwe hemel. In de omgeving van Ibbenbüren is het mooi fietsen. De eerste kennismaking met hellingen tot 17%. Het is toch een pittige bezigheid om op je fiets hoogteverschil te overwinnen. Elke toename van de helling in procenten is direct voelbaar. In totaal ongeveer 77 km gefietst volgens mijn teller. Op één van de afdalingen een snelheid bereikt van zo'n 67 km. Al met al een fantastische ervaring en een goede voorbereiding voor de Mont Ventoux Challenge 2012. Wanneer gaan we weer????