Pagina's

zondag 4 augustus 2013

Alpe d'Huez

Als lid van de fietsclub van TKP die is vernoemd naar de Alpe d'Huez moet je deze zeker een keer beklommen hebben. Vandaar dat we na onze vakantie in de Provence het plan hebben opgevat om nog een paar dagen in de Alpen te kamperen. In de middag komen we aan op de Camping Le Chateau in Rochetaillee. Ongeveer 7 km van Bourg d'Oisans. In de middag rijden we de Alpe d'Huez op om de route te verkennen en de omgeving te bekijken. Het is echter bijzonder druk. In de regio is er een groot sportevenement aan de gang, Festival de Triathlons. Op donderdag is er ook  nog een onderdeel van dit evenement. Vandaar dat we er voor kiezen om vrijdag de Alpe d'Huez te 'doen'. Ingrid en de kinderen begeleiden mij naar boven op vrijdag. Ik krijg dus mooi mijn bidons aangereikt. Ingrid maakt wat foto's. De beklimming van de 21 haarspeldbochten is pittig. Zeker de eerste paar kilometers zijn aanpoten met de hoge stijgingspercentages. Bij mijn afdaling zit Ingrid al snel achter mij. Niels neemt ook nog een aantal foto's van mijn afdaling wat een paar mooie plaatjes oplevert.