Pagina's

zaterdag 5 oktober 2013

Ventoux!

Met mijn collega's van TKP zijn we dit jaar afgereisd naar Frankrijk. De jaarlijkse fietstrip stond in het teken van de Mont Ventoux. Op de eerste twee dagen hebben we de omgeving met de fiets verkend en zijn we o.a. door de Gorges de la Nesque gefietst. Op de zaterdag stond de beklimming van de Mont Ventoux op het programma. Uiteraard de zware variant vanuit Bedoin, bikkels als wij zijn. Zo'n 40 collega's bereikten fietsend de top van de Ventoux! Voor mij is het daarmee de vierde keer dit jaar dat ik op de top sta. Nu in een tijd van 1:59 uur. Iets waar ik bijzonder blij mee ben, die staat toch maar weer mooi. De gemiddelde fietstijd van alle TKP'ers samen is net iets meer dan twee uur. Dat is ook iets waar wij als groep fietsers trots op kunnen zijn. De weg naar de top is dan ook niet vanzelf gegaan. Er is veel getraind.

Op de zaterdagavond worden er verschillende prijzen uitgereikt. Voor de 1e bij de mannen/vrouwen en nog een aantal categorieën. Ook de 'Pechvogel'. Deze prijs reik ik uit aan één van de deelnemers die ik in de afdaling, na mij te hebben ingehaald, met een redelijk vaartje over de vangrail in het ravijn zie verdwijnen. Hiermee heb ik ook mijn eigen record gezet van de hoogste hartslag. Een gedenkwaardige TKP fietsreis. Binnenkort gaan we starten met de voorbereidingen voor de fietsreis van 2014.


Groepsfoto van de fietsende TKP collega's