Pagina's

maandag 21 mei 2012

Tecklenburg Rundfahrt 19 mei 2012

Afgelopen zaterdag heb ik de TRF gereden (route 100 km) met Martijn Pastoor en Mark Spit. Beiden doen ook mee aan de Mont Ventoux Challenge van join4energy. We, Martijn & ik, waren al vroeg onderweg van de camping (Regenbogen Camp, Tecklenburg) naar Ibbenbüren. Hier aangekomen zetten we de fietsen snel in elkaar en schrijven ons in. Bij de start kwamen we diverse bekenden tegen van Join4energy die de TRF ook als voorbereiding gebruiken. Ook spreken we met Bert Vos die op collega’s van TKP staat te wachten. Nadat ook Mark zich heeft ingeschreven gaan we op pad. Mark en ik rijden op een racefiets en Martijn heeft een mountainbike. Op de route komen we al snel de beklimming tegen die wij met de groep TKP’ers ook als eerste rijden. Dit is de Altstedder Strasse, 10%. Je weet dan gelijk weer waar je aan toe bent. Voor Martijn is dit even wennen. Het is voor hem de eerste kennismaking met het Teutoburgerwald en klimmen met de fiets. Er volgen nog vele beklimmingen. O.a. ook de beklimming naar de voetbalvelden van Tecklenburg, laatste stuk is 17% (Sundemstrasse). Deze heb ik eerder niet gehaald. Nu wel!! Voor mij een teken dat ik stappen heb gemaakt met de vele uren trainen en fietsen (hoogtepunt). Dit geldt ook voor meerdere klimmetjes die ik in een zwaarder verzet of sneller omhoog fiets. Boven bij de voetbalvelden nemen we nog even een foto bij het bordje ‘Zum Kahlen Berg’. Tijdens de tocht zien we ook een trauma heli die in een enorme stofwolk land in een weiland. We hebben uiteindelijk geen idee wat de aanleiding is. Het kan een ongeluk zijn met een fietser of ……. Doet je wel beseffen dat het redelijk gevaarlijk is. Zeker het afdalen waarbij redelijke snelheden worden gehaald. Halverwege de beklimming naar de zendmast worden we staande gehouden door een vrouw die een groep pony’s laat oversteken, dwars over de route van het ene naar het andere weiland. Tijdens de hele tocht is het prachtig weer en kunnen we genieten van de mooie omgeving. De organisatie is prima. Koeken en water bij de verzorgingsposten en bekertjes met energy drank. Onder de vele rijders zien we ook veel fietsers uit het Noorden. O.a. een grote club van Toer80. Ik spreek ook nog iemand van de Bokkn Rieders die in juni mee gaat de Mont Ventoux omhoog. Bij terugkeer heb ik 104 km op de teller staan. We eten en drinken nog wat (cola 7 een braadworst) en bergen de fietsen hierna weer op in de auto. Een gezellige en geslaagde dag. ’s Middags op de camping springen we met de kids in het zwembad voor een verfrissende duik.