Pagina's

woensdag 4 juni 2014

Marmotten

Dit voorjaar gaan we (Martijn en ik) eind mei een aantal dagen naar de Franse Alpen om een aantal cols te beklimmen. Met Sportcentrum De Zilverberg gaan we voor Energy4Kids de Alpe d'Huez beklimmen. Voor vertrek heb ik 2.000 km op de teller staan. Ter voorbereiding heb ik o.a. de Teutoburgerwaldtocht gefietst voor de nodige hoogtemeters. Samen met de Stormvogels hebben we de Winsummer Wierdentocht opgerekt tot 200 km. Op dinsdag vertrekken we vroeg in de ochtend vanuit Veendam. Na een regenachtige dag rijden komen we aan in Oz en Station. Zoals we in de dagen daarna op de fiets ondervinden is dat een pittige klim van een kleine 8 km.

Op de woensdag beklimmen we de Col de la Croix-de-Fer, een lange en pittige beklimming. De dag erna fietsen we naar het skidorp Les Deux Alpes. Op de zaterdag staat de Alpe d'Huez op het programma. Onderweg op de Croix-de Fer zie ik een aantal Marmotten. Ik stop even om zo'n beestje op de foto te zetten. De Marmot is wantrouwig en blijft in de buurt van een buis rondhangen om op elke verdachte beweging of geluid van mij te verdwijnen.

Aan het einde van woensdag en donderdag volbrengen we de pittige beklimming naar onze chalet in Oz en Station. Hier zijn we te gast bij Chalet Beyond.